Dilmah čajevi

Čaj i zdravlje

Funkciju čaja, zdravstvene dobrobiti čaja i prirodne, bioaktivne spojeve u čaju, kao bitne elemente zdravog načina života, najbolje objašnjava prvi redak u filozofskoj raspravi o čaju Kakuzo Okakura iz 1906. godine, Knjiga čaja. Okakura sažima povijesno i drevno vjerovanje u čaj više od ugodnog napitka napisavši: “Čaj je počeo kao lijek i prerastao u napitak.”

Znanstvena istraživanja potvrđuju ono što su Azijati vjerovali stoljećima – da zeleni i crni čaj sadrže snažne prirodne antioksidanse koji mogu zaštititi osobe koje redovito piju čaj od mnogih degenerativnih bolesti.

Glavne degenerativne bolesti koje danas zabrinjavaju su bolesti srca, visoki krvni tlak, moždani udar, rak i dijabetes. Studije su pokazale da antioksidativno djelovanje flavonoida u zelenom i crnom čaju smanjuje rizik od mnogih degenerativnih bolesti i pomaže u održavanju dobrog oralnog zdravlja.

Da li je zdraviji zeleni čaj ili crni?

I zeleni i crni čaj izrađeni su od nježnih pupoljaka biljke čaja (Camellia sinensis). Razlike u konačnom proizvodu posljedica su različitih metoda korištenih u obradi nježnih pupoljaka. U crnom čaju prevladavajući razred vodotopivih polifenolskih spojeva u čajnim izdancima poznat kao katehini pretvara se u teaflavine i tearubigine tijekom obrade, dok u zelenom čaju ostaje nepromijenjen. To je glavna razlika u sastavu zelenog i crnog čaja, a sastav ostalih komponenata je sličan. Većina korisnih svojstava čaja posljedica je prisutnosti velikih količina ovih polifenolnih spojeva u čaju. Dosad provedena istraživanja pokazuju da polifenolni spojevi i u zelenom i u crnom čaju imaju slične blagotvorne učinke.

Ima li više kofeina u čaju ili kavi?

Količina kofeina u šalici čaja ili kave može se razlikovati iz mnogih razloga, poput sorte čaja ili kave, načina obrade, kuhanja itd. Međutim, općenito kava sadrži veće količine kofeina od čaja. Prosječna šalica čaja mogla bi sadržavati 15 – 60 mg kofeina, dok u kavi može biti 60 – 150 mg.

Ako dodam mlijeko čaju, hoće li to smanjiti zdravstvene koristi mog čaja?

Većina korisnih svojstava čaja posljedica je prisutnosti velikih količina polifenolskih spojeva u čaju. Kada se konzumira šalica čaja, ti se polifenoli moraju apsorbirati iz probavnog trakta u krvotok kako bi se postigli blagotvorni učinci. Istraživanja provedena kako bi se pronašla apsorpcija polifenola u čaju s mlijekom i bez njega pokazuju da dodavanje mlijeka ne mijenja apsorpciju polifenola. Stoga dodavanje mlijeka ne smanjuje zdravstvene učinke čajeva.

Koliko šalica čaja moram popiti da bih dobio potrebne zdravstvene beneficije?

Čaj bi se mogao smatrati dijelom zdrave prehrane jer pruža blagotvorne učinke uz hidrataciju tijela. Stoga je čaj napitak koji je prikladan za dobivanje dijela dnevne potrebe za tekućinom. Antioksidativno djelovanje polifenola u čaju prepoznato je kao najznačajnija korisna aktivnost čaja. Redovita konzumacija čaja važna je za redovitu opskrbu polipehnolima. Stoga se konzumacija četiri šalice dnevno može smatrati dovoljnom količinom za postizanje blagotvornih učinaka čaja.

Može li zeleni čaj pomoći mršavljenju?

Dugotrajna konzumacija katehina u čaju mogla bi biti korisna protiv pretilosti izazvane prehranom s visokim udjelom masti i dijabetesa tipa II i mogla bi smanjiti rizik od koronarnih bolesti. Daljnja istraživanja koja su u skladu s međunarodnim standardima trebaju biti provedena kako bi se nadzirali farmakološki i klinički učinci zelenog čaja i rasvijetlili njegovi mehanizmi djelovanja.

Čaj i moždani udar

Mnoge in vitro studije pokazale su antioksidativna svojstva crnog i zelenog čaja, kao i antioksidativno djelovanje polifenola u čaju. Daljnja istraživanja pokazala su da se ove antioksidativne komponente čaja apsorbiraju u cirkulaciju krvi iz probavnog trakta i djeluju kao antioksidanti u tjelesnim sustavima. Ova otkrića ukazuju na to da pijenje čaja pomaže smanjiti rizik od srčanih bolesti, moždanog udara i raka, uobičajenih degenerativnih bolesti.

Čaj za zdravo starenje i dugovječnost

Istraživač dr. Weisburger zaključuje iz nedavnih studija da šest ili više šalica čaja dnevno pomažu zdravom starenju. Čaj koži može vratiti elastičnost, a testovi su pokazali da poboljšava pamćenje.U populacijama u kojima je redovito pijenje čaja dio životnog stila, kao u Japanu i Indiji, pojedinci će vjerojatno živjeti do poodmakle dobi u dobrom zdravlju. Također, eksperimentalne studije pokazuju da životinje kojima se daju prehrambeni antioksidanti, uključujući čaj, žive dulje.

Koliko teofilina, spoja za koji je poznato da djeluje na ublažavanje astme, sadrži šalica čaja?

Teofilin je alkaloid dobiven iz čaja koji djeluje kao blagi bronhodilatator. U skuhanom čaju prisutne su količine teofilina u tragovima; samo oko 1 mg / L što je znatno manje od terapijske doze. Čaj se klasično koristi za liječenje blage astme i bronhitisa, iako su dostupni i drugi snažni lijekovi protiv astme s više terapijskih koristi, čaj može biti koristan za blage respiratorne probleme i siguran je čak i za djecu. Ali čaj se ne smije koristiti kao lijek protiv astme. Razlika u količini teofilina između zelenog / crnog čaja je beznačajna.

Ako Vam se svidio ovaj tekst i želite saznati više informacija o dobrobiti Dilmah čajeva, posjetite službenu stranicu Dilmaha.

https://www.dilmahtea.com/tea-information-training-knowledge/tea-and-health.html

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *